hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم| 300 خانوار در نوبت دریافت وام تعمیر مسکن از کمیته امداد

قم| 300 خانوار در نوبت دریافت وام تعمیر مسکن از کمیته امداد

مدیرامور مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: شمار خانوارهایی که در نوبت دریافت وام تعمیرات مسکن از کمیته امداد هستند، گفت: ۳۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در نوبت دریافت وام تعمیرات مسکن هستند که با توجه به فرسوده بودن منازل مددجویان کمیته امداد به آنان تخصیص داده می شود.
به گزارش رویداد ایران،یوسف رشیدی با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوششی که تعداد نفرات آن‌ها بیش از سه نفر بوده و واجد شرایطی خاص باشند، در اولویت خرید مسکن هستند، اظهار کرد:
خانواده هایی که شرایطی مانند فوت سرپرست خانوار نبودن منزلی به نام آن‌ها و دریافت نکردن زمین و یا مسکن از دولت را دارند در اولویت خرید مسکن هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مددجویی در نوبت خرید و احداث مسکن نیست، بیان کرد: هزار و 800 خانواده شرایط دریافت مسکن مددجویان کمیته امداد را دارند، اما میزان آورده آن‌ها با مبلغی که کمیته امداد برای خرید مسکن به این افراد اختصاص می‌دهد،‌ جوابگوی خرید منزل مسکونی نیست.
رشیدی با اشاره به شمار خانوارهایی که در نوبت دریافت وام تعمیرات مسکن از کمیته امداد هستند، گفت: ۳۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در نوبت دریافت وام تعمیرات مسکن هستند که با توجه به فرسوده بودن منازل مددجویان کمیته امداد به آنان تخصیص داده می شود.
وی بابیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال در بخش مسکن هزینه شده است،‌ گفت: ۲۶۹ مورد تعمیرات مسکن با اعتبار هفت میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال انجام و ۱۴ منزل مسکونی با اعتبار هشت میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال خریداری‌شده است.
مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم بیان کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال تعمیرات مسکن به ۸۱۰ واحد و خرید مسکن نیز به ۵۰ واحد افزایش یابد که اگر تعهد خرید منزل مسکونی محقق شود،‌ امسال خرید مسکن نسبت به پارسال ۵۸ واحد کاهش خواهد داشت که دلیل آن رشد قیمت مسکن می‌باشد.
وی به تسهیلات ارائه‌شده در بخش مسکن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش تعمیرات مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به ۷۸۶ متقاضی و برای احداث ۲ واحد مسکن روستایی مبلغ ۳۸۴ میلیون ریال پرداخت‌شده است.
وی افزود: همچنین برای خرید ۱۰۸ واحد مسکن شهری اعتبار ۴۷ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال و بهسازی ۳۳ سرویس بهداشتی منازل مددجویان ۸۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد